Berlijn, 25 September 2020

Toerisme voor ontwikkeling - TUI Care Foundation lanceert internationale Linking & Learning Web Series

• In het kader van de Wereldtoerismedag 2020 trapt de TUI Care Foundation een reeks openbare online sessies af.
  • Gedurende zeven weken komen experts en veldwerkers samen om te debatteren over de meest relevante onderwerpen rond een duurzame wederopbouw van de toeristische sector
  • De eerste paneldiscussie, “Tourism Foundations in Focus”, vindt plaats op maandag 28 september. Inschrijving graag via deze link

In het kader van de Wereldtoerismedag 2020 heeft de TUI Care Foundation een wekelijkse Web Series gelanceerd, waarin experts en veldwerkers dynamische discussies aangaan over de nieuwste trends op gebieden variërend van wegwerpplastic en sociaal ondernemerschap tot regeneratieve landbouw en onderwijs. Het online evenement is toegankelijk voor het grote publiek.

Het toerisme is een bekende motor voor het scheppen van banen en economische welvaart, goed voor 1 op de 10 banen wereldwijd, en was de afgelopen jaren herhaaldelijk koploper qua creatie van het aantal nieuwe banen. Maar nadat de wereld eerder dit jaar tot stilstand is gekomen, staan ​​veel mensen over de hele wereld, wiens levensonderhoud afhankelijk is van toerisme, voor enorme uitdagingen. Lockdown en beperkingen op internationale reizen hebben geleid tot een substantiële daling van 65% van het aantal internationale toeristische reizen in de eerste helft van 2020. Volgens UNWTO lopen 100 tot 120 miljoen directe toeristische banen nu gevaar. In deze context wordt het werk van Tourism Foundations relevanter dan ooit. De heropbouw van het  toerisme, een betere inclusieve groei en de duurzame ontwikkeling van toeristische bestemmingen zijn cruciaal.

Nico Visser, lid van de Board of Trustees van de TUI Care Foundation, legt uit: “Hoewel sommige bestemmingen over de hele wereld zich voorbereiden om de beperkingen op reizen en mobiliteit op te heffen, staat de reis- en toerismesector voor nog veel uitdagingen vooraleer de activiteiten wereldwijd kunnen worden hervat. Er zijn zoveel lessen te trekken uit deze pandemie. Bij discussies over het toerisme van de toekomst willen we bij de TUI Care Foundation de inclusieve ontwikkeling van onze vakantiebestemmingen centraal stellen.” Om dit te doen, heeft de Foundation relevante lokale en internationale spelers bijeengebracht die werken aan het laten samengaan van toerisme en ontwikkelingswerk. Zij bespreken de uitdagingen en de kansen ter versterking van de lokale veerkracht door middel van toeristische groei in coronatijden.

Het internationale evenement begint op 28 september met een panel op hoog niveau, bestaande uit vertegenwoordigers van toonaangevende internationale toeristische stichtingen: Darrell Wade, medeoprichter en voorzitter van Intrepid Travel, Jamie Sweeting, voorzitter van Planeterra Foundation, Jeremey Sampson, CEO van de Travel Foundation, en Nico Visser, lid van de Board of Trustees van de TUI Care Foundation.

Het één uur durende panel bespreekt de uitdagingen die naar voren zijn gekomen of urgenter zijn geworden als gevolg van de pandemie en de kansen voor de industrie om duurzaam te groeien en tegelijkertijd de lokale veerkracht te versterken.

Wie zich wil registreren en het volledige programma wil volgen klikt op deze link.